passion för livet...

Så hette kursen som jag och mamma och alla pensionärer gick på idag....
Det var jätte intressant, vi ska ju alla bli äldre det är bara så. Jag vill inte vara en som är bitter och inte kan njuta av min ålderdom. Titta i andra länder där har man en helt annan syn på äldre än vi har. Varför är det så?
Tänk så mycket erfarenhet dom har och massor av kunskap, vi har mycket att lära....
Japaner lever längst, tror att vi hade behövt leva lite mer som dom. Mindre medeciner och mer qigong.

Denna kursen ska fortsätta och jag ska försöka fortsätta gå. Jag tyckte det var mycket lärorikt, mycket som jag kan föra vidare i mitt arbete.....Bättre hälsa till alla och vi blir äldre med inre frid......


Nu har jag precis ätit kvällsmat, pasta med spenatsås.

Ikväll är det ki-balans som gäller för mig så kanske jag kan släppa min inre ilska som jag byggt upp:)

Mitt obalanserade humör...ha ha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0