Funderingar i en 6-årings huvud...

Ibland ser man nog ut som ett stort frågetecken när man får oväntade frågor från sina barn, vilket hände mig idag när vi körde hem.

Anton: mamma, får jag fråga dig en sak...
Mammi: Javisst klart du får.
Anton: Har pappa stoppat sin snopp i din fia för att jag skulle komma till?
Mammi: Hm ja det har han.
Anton: Då måste han ha gjort det tre gånger för vi är ju tre barn.
Mammi: (skrattar) ja det har han.
Anton: Men stackars dig mamma det måste gjort ont, för pappa har stor snopp.
Mammi:( asgarv) Nej älskling det gjorde inte ont, för vi gjorde er med all vår kärlek, det är därför ni bor en vecka hos mamma och en vecka hos pappa.För ingen av oss kan leva utan er...
Anton: Jag önskar att ni kunde bo tillsammans eller i alla fall att du kunde sova över hos pappa.
Mammi:( nollställd) Ibland tar kärleken slut mellan vuxna och då får man göra så här, men jag och pappa är jätte bra vänner..... Så nu är vi hemma ska ni hjälpa mamma laga mat?

Ja barn är roliga och ibland är det riktigt svårt att ge bra svar.
Hoppas att ni får en trevlig kväll puss och kram


Kommentarer
Postat av: jens

Vem lär han sådant ( Anna så får du ej göra) !!!!! kram lillebror

2008-12-03 @ 21:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0